Parfum Scandal și miros de Trump
Marketingul unui parfum se face cu bani. Dar nu ajunge. E nevoie de idei, de popularitate și de cineva care să-l vândă. Un parfum este adesea identificat cu o mare vedetă. Ea vinde, nu neapărat parfumul.
JFenzi: Parfumuri bune. Surprinzător de bune
Personajul Kramer din serialul de succes Seinfeld inventase la un moment dat propriul lui parfum. Însă nu-l cumpăra nimeni. De ce? În lumea modei și a cosmeticii el nu însemna nimic.
Cum se inventează un parfum
Michael Bolton și-a lansat la sfârșitul lui ianuarie propriul parfum. Atenție, este vorba de parfum pentru femei! De fapt o linie din trei produse reunite sub titulatura „Time, Love & Tenderness”, loțiune de corp, apă de parfum și gel de duș. Titlul amintește din plin unul din cântecele lui de succes. Este și ăsta un job, să compui melodii siropoase și când ai 70 de ani pac, parfumul! Oare?
Desigur că unii-l adoră pe Michael Bolton, mai ales unele, iar marcarea a 50 de ani de carieră printr-o experiență de acest gen, prin lansarea unui parfum, poate părea o încununare a succesului. Nu este primul artist și nici ultimul care „exploatează” în acest fel femeile. Așteptăm să aflăm opiniile celor care cumpără această linie cosmetică. Suntem curioși, ce-au cumpărat, un miros senzațional sau o amintire de la Michael Bolton?…
Cum se fac bani din parfumuri…
Marian Bendeth, proprietara firmei de consultanță în domeniul parfumurilor Sixth Scents Fragrances spunea într-un interviu din AdWeek că celebritatea și parfumurile sunt legate între ele prin bani. Ea explica această legătură, concluzionând că celebritatea nu aduce neapărat bani din parfumuri și banii nu aduc întotdeauna celebritate pentru parfumieri.
Marian Bendeth, una din personalitățile din industria parfumurilor dădea exemplu pe Britney Spears. Cunoscuta cântăreață a rupt gura muzicii pop nu numai prin mișcările sale și linia melodică a hitului „Baby One More Time”, ci chiar și cu fusta ei. Asta era la sfârșitul anilor 90. Apoi, în 2004, și-a lansat propriul parfum cu numele Curious. Succesul a fost enorm, peste un miliard de sticle vândute în cinci ani, vânzări globale de peste un miliard de dolari.
Care a fost cauza succesului lui Britney Spears? Marian Bendeth spune că popularitatea personajului. Britney capta atenția. Astfel, toți adolescenții doreau să cumpere parfumuri Curious, se vorbea doar despre parfumul lui Britney. Viața tumultoasă a cântăreței a fost cea mai bună reclamă…
Parfumuri care cochetează cu eșecul
Ca să faci bani din parfum trebuie să ai popularitate. Și bani, dar nu ajunge să ai doar bani, mai trebuie ceva. De exemplu, linia Hilton pare a fi destul de longevivă, iar acest lucru pentru că s-au investit mulți bani în promovare. În schimb, linia de parfumuri a actriței Jennifer Anistoin a dat chix pentru că n-a băgat mai deloc bani în promovare.
Revenind la „axiomele” lui Marian Bendeth ea spunea că astăzi, oricine ar avea bani ar putea avea și parfumul lui. Sau ei, evident. Pentru că oamenii asociază un parfum cu o anumită pertsoană, fiecare cumpărător tinde să se identifica cu stilul de viață respectiv, chiar crede că vedeta preferată miroase ca parfumul pe care-l reprezintă.
Astfel, concluzia e logică: un parfum simbolizează pe cineva. Dar, de exemplu, Ivanka Trump a băgat o groază de bani în propriul ei parfum. Însă, cine este Ivanka? Toată lumea o identifică cu Donald Trump, ea este varianta feminină a acestuia. Și, atunci, despre ce vorbim? Cine-ar vrea să-l miroase pe Trump!?
Parfumul și celebritatea, frați gemeni
Actrițele, fotomodelele celebre fac bani doar prin asocierea numelui cu o anumită marcă de parfumuri. Kristen Stewart face reclamă la parfumuri Chanel. Natalie Portman la parfumul Dior.
Jean Paul Gaultier se hrăneşte din moda momentului, parfum Scandal. Ceea ce se întâmplă peste tot… toţi vor să ştie. Toţi vor să cumpere…