Skip to main content
Transport GRATUIT la comenzi de peste 135 RON

Parfum bun și vinuri scumpe

Publicat în
ianuarie 12, 2019

Una dintre cele mai deștepte întrebări ar fi asta: cum să deosebești un parfum ieftin de unul scump? Care este metoda… sau mai bine zis, există ceva care să te salveze de a nu lua vreo țeapă? Adevărul este că nimic nu este absolut. Un parfum ieftin poți să-l cumperi chiar dacă ai, să zicem, experiență. Fiecăruia dintre noi i se poate întâmpla să lase garda jos și când se crede infailibil, pac! Țeapă!

Parfum pentru femei de la JFenzi – Lili Ardagio

Există totuși o metodă care pare a ne asigura că luăm un parfum bun. Aceasta ar fi să nu ne grăbim, să luăm decizia de a cumpăra doar după ce dăm timp parfumului să-și etaleze toate notele. Însă, după cum am sugerat, uneori ne grăbim, alteori ni se pare că avem de-a face cu o ocazie unică și pe care nu vrem s-o ratăm, alteori ne este distrasă atenția…

La alegerea unui parfum bun și respingerea unuia ieftin nimic nu pare a fi universal valabil din cauza propriului nostru simț olfactiv. La fiecare persoană un parfum este o asociere specifică, este ceva atât de particularizat încât nu există doi oameni la fel.

Parfumurile ieftine sunt de obicei dulci

Un parfum ieftin va fi de cele mai multe ori cu un miros mai dulce decât majoritatea. Explicația este simplă. După cum vă spuneam în postările noastre anterioare, aproape fiecare parfum are cele trei game de note, de vârf, medii și de bază. Ori, nota de sus a parfumului este cea pe care o simțim prima. Iar notele dulci sunt și cele mai ușor de sintetizat.

Prima impresie pe care ți-o dă un parfum, primele senzații sunt așadar date de notele înalte. Acestea sunt produse în general din uleiuri foarte volatile, care se evaporă într-un timp de ordinul minutelor. Așa stând lucrurile, se întâmplă ca notele de vârf să fie produse din elementele cele mai ieftine, care pot fi sintetizate. Prețul de producție va fi mai mic, logic, ceea ce va însemna că și parfumul va fi ieftin.

Notele de mijloc și de bază, cele care definesc deja stilul parfumului, pot fi făcute deja din uleiuri și esențe de o mai slabă calitate. Aceasta pentru că efectul comercial deja s-a realizat, adică parfumul a cucerit deja clientul prin nota înaltă. Nu mai contează că aceasta s-a evaporat deja și rămâne adevăratul parfum, omul deja a plătit. Aceasta este și explicația pentru care unele parfumuri contrafăcute, care au indus în eroare la început, după scurgerea unui anumit timp de la pulverizare nu mai miros ca un parfum original.

Un parfum ieftin va fi pentru tineri

O altă „șmecherie” este aceea că parfumurile ieftine, fiind făcute cum am zis mai sus, sunt destinate în special tinerilor. Acesta este și scopul declarat al producătorului: să vândă la tineri. De ce? Simplu, în general aceștia nu au bani prea mulți. Și totuși, tineretul reprezintă o piață destul de mare.

Apoi, poate ceva mai sadic, producătorii de parfumuri ieftine mizează și pe mirosul mai slab dezvoltat al tinerilor, al adolescenților în mod special. Se știe că aceștia au simțul olfactiv mai slab dezvoltat, percepția asupra mirosurilor dulci fiind mai intensă. Cu cât se înaintează în vârstă, cu atât „nasul” lor se va dezvolta. Un parfum pe care-l cumperi la 18 ani, greu de crezut că-l vei aprecia și la 30 de ani.

Note unice persistente. Parfumul nu este vin

Există parfumuri care dau senzația că sunt făcute cu o singură notă, că ele au aceeași notă mereu. Că aceeași  Anumiți parfumieri spun că, de exemplu, Chanel 5 ar fi unul dintre acestea. Și totuși, Chanel 5 nu este un parfum ieftin. Chiar dacă este simplu.

Parfumul Chanel 5 este dovada că un parfum nu prea se poate compara cu vinul. Așa cum unii o fac. Dacă este vorba de a compara parfumul cu vinul am putea-o face, eventual, în sensul construirii unei baze puternice, a unei rețete complexe de uleiuri și esențe florale și care să fie asemenea unei arome de vin de masă, făcut din soiuri amestecate. Altfel, esența unui Bordeaux vechi nu poate fi pusă alături de un cupaj de vinuri de masă de la Recaș.

Te-ar putea interesa și…

Anais-Anais este numele unui parfum care a explodat și datorită reclamei care i s-a făcut. Este unul din primele parfumuri care au avut succes de marketing
Un parfum scump poate să coste foarte ușor 2.000 de dolari flaconul. Un parfum ieftin îl veți cumpăra de la bazar cu câțiva lei sticluța, chiar și cu o eticheta de Chanel No. 5. Acesta din urmă, știți desigur, este o contrafacere grosolană. Dar îl cumpărați, mai ales atunci când vreți să-l dați cadou cuiva, căci veți miza întotdeauna pe ignoranța persoanei respective. Că va fi răpită de numele prestigios de pe etichetă și că ea chiar va crede că a primit un parfum deosebit.
Parfumurile Goutal sunt un brand foarte cunoscut. Cum au apărut ele și de ce sunt celebre… File din istoria familiei…